خانه / جشنواره / واردات کشور هشت میلیارد دلار کاهش یافته است

واردات کشور هشت میلیارد دلار کاهش یافته است

معاون وزیر صنعت: واردات کشور هشت میلیارد دلار کاهش یافته است

خمین – ایرنا – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از کاهش هشت میلیارد دلاری واردات به کشور خبر داد و گفت: صنعتگران و فعالان توانستند نیازهای کشور در حوزه صنایع و معادن را تولید کنند.

« علی رسولیان » عصر سه شنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی دلیجان افزود: در ۲ سال گذشته اتفاقات خوبی افتاده و صنعت روبه رشد است و واحدهای بسیاری در حال ایجاد و کارگاه‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد شده است.
وی بیان کرد: ما در مسیر افزایش تولید ۲ وظیفه مهم بر عهده داریم و تامین زیرساخت‌ها، ایجاد شهرک و نواحی صنعتی و مکان مناسب برای فعالان اقتصادی یکی از این وظایف است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط وظیفه دیگر این سازمان است و در هر ۲ مسیر تلاش‌هایی انجام می‌شود و شاخص‌ها در حوزه آب و برق نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده است.
رسولیان، آب را نیاز ضروری امروز جامعه بیان کرد و افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت که متولی صنعت است شخصاً به این حوزه ورود پیدا کرده و به دنبال انتقال آب از خلیج فارس به کویر مرکزی ایران برای استفاده صنایع بدون حمایت مالی دولت و توسط بنگاه‌های اقتصادی بزرگ است که سبب خشنودی مقام معظم رهبری شد.
وی با اشاره به بهره برداری از یک هزار ۵۰۰ متر مکعب تصفیه خانه دوم در شهرک صنعتی دلیجان، اظهار داشت: این تصفیه خانه آب را به فضای سبز بر می گرداند و برای پساب صنعتی سراسر کشور برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: قطعی برق بنگاه های اقتصادی را اذیت و به آنها خسارت وارد می‌کند.
رسولیان تاکید کرد: در زمان تحریم و عدم فروش نفت که صنایعی نظیر پتروشیمی و فولاد نیازهای کشور را تامین میکنند، نباید قطعی برق باعث خسارت آنها شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: راه اندازی شهرک صنعتی ۲ هزار هکتاری در شهرستان دلیجان با ۵۳ هزار نفر جمعیت قابل تحسین است.
رسولیان با اشاره به اینکه به دنبال  ایجاد شهرک‌های صنعتی بزرگ در کشور هستیم افزود: اگر مسئولان استان‌ها زمین مناسب در اختیار ما قرار دهند هزینه زیرساخت‌ها ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند.
وی، اعتبار مورد نیاز برای تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی را ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: منابع مالی دولت محدود و نزدیک به صفر است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: کل درآمدهای ما در سال گذشته به۳ هزار میلیارد تومان نمی رسد و اگر این زیرساخت‌ها فراهم نشود، صنعتگران با مشکل مواجه می شوند.
رسولیان تصریح کرد: برخلاف خدمات گسترده انقلاب اسلامی در روستاها، بسیاری از مردم این مناطق در حاشیه شهرها ساکن شدند و به منظور توسعه مناطق روستایی از توان شرکتهای بزرگ اقتصادی برای توانمندسازی مردم استفاده می شود.
وی یاداور شد: این اقدام بزرگ در « دره گنج» محروم ترین نقطه کشور انجام شد و رهبر معظم انقلاب بارها از آن به‌عنوان اقتصاد مقاومتی نام بردند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: واحدهای صنعتی این شهرستان توانستند تحریم های ظالمانه دشمنان نظام را بی اثر کنند و فعالیت‌های تولیدی در کشور باید روان سازی شود.
حجت الاسلام« علیرضا سلیمی» افزود: کاغذبازی پیچیده اداری، آب شرب و قیمت زمین مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی دلیجان است.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد عایق های رطوبتی کشور در شهرک صنعتی دلیجان تولید می شود و با توجه به واحدهای تولیدی که در این شهرک فعالیت دارند، ایجاد ناوگان آتش نشانی ضروری است.
بهره برداری از تصفیه خانه دوم شهرک صنعتی دلیجان و بازدید از واحد تولیدی الیاف از برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به دلیجان است.

شهرستان دلیجان به مرکزیت دلیجان با  ۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع شده و از شمال به قم، از جنوب به استان اصفهان، از شرق به کاشان و از غرب به شهرستان محلات محدود شده است.

این شهرستان که نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰  کیلومتر مربع  وسعت دارد و در کنار راه‌های چند استان کشور  واقع شده،   دارای دو شهر دلیجان و نراق، یک بخش به نام مرکزی، چهار دهستان و ۱۰۰ آبادی دارای سکنه‌ است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

برای دومین سال صدای رادیو تبیین از اول خرداد شنیده می شود

برای دومین سال صدای رادیو تبیین از اول خرداد شنیده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *